Leveringsakte en hypotheekakte
De meeste mensen vragen de bank om ze voor de aankoop van een woning geld te lenen. Voor de overdracht, de levering, van de woning moet je naar de notaris. Die maakt de leveringsakte. Als je voor de koop van de woning geld bij de bank leent, maakt de notaris ook de hypotheekakte voor je op. De leveringsakte en de hypotheekakte worden direct na elkaar bij de notaris door partijen getekend. Alle kosten die je maakt voor de financiering van de woning mag je aftrekken voor de inkomstenbelasting. Wil je dat wij je helpen met de leveringsakte én de hypotheekakte, dan geven we je op die combinatie een korting. Wordt het allemaal nog voordeliger.
Als je de makelaar vraagt om het getekende koopcontract aan ons te sturen, pakken wij de levering voor je op. Als je bij de bank of je hypotheekadviseur opgeeft dat wij de behandelend notaris zijn, stuurt de bank ons de hypotheekopdracht toe zodat wij de hypotheekakte voor je kunnen verzorgen. Wij nemen na ontvangst van de stukken dan contact met je op.
Voorwaarden leveringsakte gecombineerd met een hypotheekakte
Vraag een offerte voor deze twee akten op als:
- Het een leveringsakte en een hypotheekakte is voor een woning
- Deze woning door de koper is aangekocht en wordt geleverd bij Basisnotarissen
- De verkoper en de koper allebei particulier zijn
- De koop goed schriftelijk is vastgelegd, bijvoorbeeld door een makelaar of door een notaris
- Er geen sprake is van vestiging of afstand van beperkte rechten, kwalitatieve verplichtingen , huur- of gebruiksrechten en/of andere bijzondere bepalingen zoals kettingbedingen, voorkeursrechten en dergelijke.
- De hypotheekgever particulier is
- Het geld wordt verstrekt door een Nederlandse bank of verzekeraar